Certificare ISO

Locul tau cu informatii de "calitate"

Articole

Orientarea catre client, in ISO 9001

In ce constau cerintele? Este necesar ca managerii de varf ai organizatiei sa asigure faptul ca cerintele consumatorilor sunt determinate si indeplinite. De ce trebuie indeplinite cerintele? • Pentru a imbunatati gradul de statisfactie al consumatorilor • Pentru a pastra consumatorii actuali si a castiga altii noi Sfaturi practice in cazul unei implementar ISO 9001 […]

Manualul calitatii – Cerinte de documentare

In ce constau cerintele, conform ISO 9001? Manualul calitatii ofera o descriere de baza a sistemului de management al calitatii. Manualul calitatii trebuie sa descrie scopul, domeniul de aplicare al sistemului de management al calitatii si sa includa justificari pentru excluderile prevazute in sectiunea 7 a standardului, pentru care a optat organizatia. Manualul calitatii fie […]

Controlul productiei si prestarii de servicii (ISO 9001)

Controlul productiei si prestarii de servicii – Sinteza ideilor principale Operatiunile de productie si de prestare de servcii urmeaza a fi derulate in urma unor proceduri planificate care controleaza activitatile implicate, inclusiv productia, monitorizarea si serviciile de masurare, livrare si post-livrare. Pentru a se asigura ca procesele si produsele se conformeaza specificatiilor clientilor si altor […]

Verificarea produsului achizitionat

Verificarea produsului achizitionat – Pe scurt (ISO 9001) Organizatia urmeaza sa elaboreze si sa utilizeze practici de verificare pentru a confirma ca produsul achizitionat este conform cu cerintele convenite cu furnizorul, prezentate in informatiile legate de aprovizionare. In cadrul informatiilor legate de aprovizionare se indica daca organizatia sau clientii ei vor desfasura inspectii cu privire […]

Cerintele generale ale ISO 9001:2008

In ce constau cerintele ale ISO 9001:2008 ? Organizatia trebuie sa realizeze, implementeze si documenteze un sistem de management al calitatii. In vederea realizarii acestui demers procesele sistemului trebuie sa fie identificate iar secventialitatea si interactiunea lor trebuie inteleasa. Trebuie determinate criteriile pentru a gestiona, opera, monitoriza, masura, analiza si controla procesele in mod eficient. […]

Elementele de iesire ale analizei (ISO 9001)

Elementele de iesire ale analizei (ISO 9001) In ce constau cerintele? Este necesar ca analizele efectuate de management sa identifice oportunitatile de imbunatatire a sistemului de management al calitatii si a proceselor acestuia. In plus, de multe ori este necesar sa se imbunatateasca insusi produsul livrat sau serviciul prestat, atunci cand cerintele consumatorilor nu sunt […]

Cerintele ISO 14001 versiunea 2008

In acest articol vom prezenta schematic cerintele prevazute de standardul ISO 14001 versiunea 2008, fiecare sectiune avand numerotarea care se regaseste in documentatia standardului. Sectiunea 4.1 – Cerinte generale Se defineste sistemul de management al mediului si domeniul de aplicare al acestuia in cadrul organizatiei. Sectiunea 4.2 – Politica de mediu Necesitatea elaborararii politicii de […]

Beneficiile certificarii ISO 50001

Ce este ISO 50001? ISO 50001 este cel mai nou standard international pentru sistemele de management al energiei (SMEn) si primul standard mondial inspirat de o serie de standarde nationale si regionale, de exemplu EN 16001. Organizatia Internationala pentru Standardizare estimeaza ca ISO 50001 ar putea influenta pana la 60% din consumul mondial de energie. […]

Comunicarea cu clientul, conform ISO 9001

Comunicarea cu clientul – Sinteza ideilor principale (conform standardului ISO 9001 pentru managementul calitatii) Organziatia trebuie sa realizeze proceduri pentru o comunicare eficienta cu clientii in ceea ce priveste specificatiile produsului, primirea si gestionarea comenzilor, amendamentelor si a oricaror neclaritati referitoare la aceste aspecte; totodata comunicarea trebuie sa inlcuda si elemente legate de reactiile clientilor […]

Cerintele OHSAS 18001:2007

Mai jos vom prezenta sintetic cerintele standardului OHSAS 18001:2007 (cerinte pentru sistemele de management al securitatii si sanatatii ocupationale). In concordanta cu sectiunile in care se regasesc in standard, cerintele sunt: 4.1 Cerinte generale Se defineste sistemul de management al securitatii si sanatatii ocupationale alaturi de domeniul de aplicare al acestuia. 4.2 Politica de securitate […]