Avantaje certificare ISO 9001, beneficii ISO9001

Beneficii pentru micile afaceri

Micile afaceri pot beneficia de ISO 9001 deoarece acesta standardizeaza modalitatea in care afacerile sunt derulate.

Procesele vor fi detaliate in scris, documentatia va fi organizata si functiile de baza vor fi evidentiate, asigurand posibilitatea efectuarii unor schimbari fara implicatii asupra activitatii de ansamblu.

Schimbarile pot fi facute fie la nivel de angajat fie la nivel de management.

Concentrarea pe serviciile pentru clienti

O parte din sistemul de management al calitatii definit de ISO 9001 are in vedere standardizarea serviciilor pentru clienti cat si modalitatea in care cerintele acestora sunt satisfacute.

O alta parte integranta a sistemului ISO 9001 are in vedere descrierea metodelor de comensurare si identificare a gradului de satisfacere a clientului companiei.

Concentrarea pe serviciile pentru clienti

Sistemul ISO 9001 presupune, de asemenea, efectuarea regulata de audituri interne, in vederea identificarii orcarei neconformitati in cadrul procedurilor si documentatiei.

Aceste audituri interne pot semnala chiar si cele mai mici erori din cadrul proceselor sau procedurilor, inainte ca acestea sa se transforme in probleme importante, aducatoare de costuri semnificative.

Aceste activitati pot reduce si disfunctionalitatile provocate de diversi factori externi companiei, care pot altera bunul mers al proceselor operationale interne.