Elementele de iesire ale analizei (ISO 9001)

In ce constau cerintele?

Este necesar ca analizele efectuate de management sa identifice oportunitatile de imbunatatire a sistemului de management al calitatii si a proceselor acestuia. In plus, de multe ori este necesar sa se imbunatateasca insusi produsul livrat sau serviciul prestat, atunci cand cerintele consumatorilor nu sunt respectate pe deplin. Managementul superior trebuie sa aloce sau sa realoce ressurse pentru a reusi implementarea imbunatatirilor.

De ce trebuie respectate cerintele?

• Pentru a face analiza efectuata de management eficienta si eficace
• Pentru a orienta analiza pe aspectele cele mai importante
• Pentru a furniza date pe baza carora managerii superiori pot lua decizii obiective
• Pentru a orienta actiunile managementul catre actiune si obtinerea de rezultate

Sfaturi practice pentru implementarea ISO 9001

• Concentrati-va pe actiunile care se orienteaza pe imbunatatirile proceselor, incluzand actiuni de eliminare a pierderilor, de simplificare si asigurare a proceselor, de dezvoltare de metode imbunatatite, de imbunatatire a documentatiei etc
• Includeti actiuni care sa abordeze reclamatiile indreptatite ale consumatorilor si nereusitele in ceea ce priveste indeplinirea asteptarilor acestora
• Avand in vedere ca asteptatrile si nevoile consumatorilor se modifica deseori, organizatiile pot lua in considerare anticiparea noilor cerinte ale consumatorilor alaturi de implementarea unor actiuni pentru abordarea acestor potentiale cerinte
• Imbunatatirea produselor si a serviciilor, dincolo de cerintele consumatorilor, poate fi o politica de afaceri prudenta, insa nu constituie o cerinta a ISO 9001
• Asigurati-va ca resursele sunt furnizate in cantitate suficienta pentru operarea continua si imbunatatirea sistemului de management al calitatii

Intrebari utile pentru autocontrol

• Elementele de iesire ale analizelor efectuate de management includ actiuni legate de imbunatatirea sistemului de management al calitatii si a proceselor sale?
• Elementele de iesire ale analizelor efectuate de management includ actiuni legate de imbunatatirea produsului in concordanta cu cerintele consumatorilor?
• Elementele de iesire ale analizelor efectuate de management includ precizarea resurselor necesare?
• Inregistrarile analizelor de management sunt pastrate?