In ce constau cerintele standardului de management al calitatii ISO 9001? Este necesar ca managementul superior sa se asigure ca politica in domeniul calitatii este potrivita, bine transmisa si inteleasa la nivelul organizatiei si analizata si revizuita pentru un grad de adecvare optim continuu. Politica in domeniul calitatii trebuie sa includa angajamente atat pentru indeplinirea cerintelor cat si pentru imbunatatirea continua a sistemului de management al calitatii. Politica de calitate este necesara pentru a furniza un cadru pentru analiza obiectivelor de calitate ale organizatiei.

De ce trebuie indeplinite aceste cerinte?

• Pentru declararea clara intr-un singur document a politicii organizatiei in domeniul calitatii ISO 9001
• Pentru a asigura faptul ca politica si personalul organizatiei sunt in concordanta
• Pentru a declara cu claritate intentia managementului superior cu privire la calitate
• Pentru a furniza modalitati de a testa obiectivele si de a asigura adaptarea permanenta a acestora

Sfaturi practice pentru implementare

• Conectati politica in domeniul calitatii cu misiunea generala si viziunea de afaceri a organizatiei
• Utilizati tehnicile potrivite cum ar fi brainsorming-ul pentru a obtine idei pentru dezvoltarea politicii
• Utilizati cuvinte, expresii si continut care sa reflecte cultura organizatiei
• Asigurati-va sa reflectati in cadrul politicii directia generala a organizatiei cu privire la calitate
• Determinati modalitatea in care obiectivele pot fi structurate in cadrul politicii astfel incat politica si obiectivele sa fie in concordanta la nivelul intregii organizatii
• Facilitati posibilitatea oamenilor de a descrie politica de calitate cu propriile cuvinte, fara a fi nevoiti sa citeze cuvant cu cuvant

Intrebari utile pentru autocontrol

• A fost dezvoltata o politica in domeniul calitatii ISO 9001?
• Managementul superior a determintat daca politica in domeniul calitatii indeplineste nevoile organizatiei si ale consumatorilor?
• Politica in domeniul calitatii include angajamentul de indeplinire a cerintelor si de imbunatatire continua?
• Politica de calitate furnizeaza un cadru pentru elaborarea si analiza obiectivelor de calitate?
• Politica de calitate 9001 este comunicata si inteleasa la toate nivelurile organizatiei?
• Membrii organizatiei au clar in minte rolurile pe care le joaca in derularea politicii de calitate?
• Politica de calitate a managamentului este inclusa in procesul de control al documentelor?
• Politica de calitate este analizata pentru evaluarea continua a gradului de adecvare?