Orientarea catre client, in ISO 9001
In ce constau cerintele?
Este necesar ca managerii de varf ai organizatiei sa asigure faptul ca cerintele consumatorilor sunt determinate si indeplinite.
De ce trebuie indeplinite cerintele?
• Pentru a imbunatati gradul de statisfactie al consumatorilor
• Pentru a pastra consumatorii actuali si a castiga altii noi
Sfaturi practice in cazul unei implementar ISO 9001
• Dezvoltati si implementati o abordare integrata pentru toate aspectele legate de cerintele consumatorilor – consultati sectiunea (determinarea cerintelor legate de produsele oferite), (satisfactia consumatorilor) si (analiza efectuata de management)
• Managementul superior trebuie sa se asigure ca nevoile si asteptarile pietei si ale consumatorilor sunt integrate in cerintele consumatorilor
• Managementul superior trebuie sa se asigure de existenta unor procese solide pentru determinarea cerintelor si masurarea gradului de satisfactie al consumatorilor
• Managementul superior poate utiliza analiza efectuata de management (consultati sectiunea ) pentru a asigura eficacitatea sistemului de management al calitatii in indeplinirea cerintelor consumatorilor
Intrebari utile pentru autocontrol
• Managementul superior este implicat in derularea de procese legate de determinarea cerintelor consumatorilor si de asigurarea faptului ca acestea, odata determinate, sunt si indeplinite?