Certificare ISO

Locul tau cu informatii de "calitate"

Articole

ISO 9001 – Politica in domeniul calitatii

In ce constau cerintele standardului de management al calitatii ISO 9001? Este necesar ca managementul superior sa se asigure ca politica in domeniul calitatii este potrivita, bine transmisa si inteleasa la nivelul organizatiei si analizata si revizuita pentru un grad de adecvare optim continuu. Politica in domeniul calitatii trebuie sa includa angajamente atat pentru indeplinirea […]

ISO 14000 – impact pozitiv asupra mediului si economiei

Desi standardele din familia ISO 14000 sunt concepute a se sprijini reciproc, ele pot fi folosite, de asemenea, in mod independent, pentru a atinge diverse obiective legate de mediu. Intreaga familie de standarde ISO 14000 ofera o serie de instrumente de management pentru organizatii pentru ca ele sa poata sa-si gestioneze actiunile legate de mediu […]

Gestionarea resurselor de apa – deficientele infrastructurii

Gestionarea activelor nu reprezinta o practica noua. Gestionarea activelor astfel incat acestea sa poata indeplini obiectivele organizationale sau sociale au existat din momentul in care societatea umana a inceput construirea infrastructurii, fie ea publica sau privata. Alocarea importanta de efort si resurse a implicat inevitabil generarea nevoii de conservare si pastrare in bune conditii a […]

Cine sunt membrii ISO ?

ISO este alcatuita dintr-o retea de organisme nationale de standardizare, care alcatuiesc membrii ISO si reprezinta organizatia la nivel national. Exista trei categorii de membri. Fiecare din acestea se bucura de un nivel diferit de acces si influenta in cadrul sistemului ISO. Acest lucru permite atat participarea universala cat si recunoasterea nevoilor si capacitatilor diferite […]

Ce tip de companii necesita certificarea ISO 9001 ?

Orice tip de organizatie poate beneficia de implementarea standardului ISO 9001. O serie de companii primesc solicitari din partea partenerilor de afaceri pentru a adopta ISO 9001. Presiunile din piata pentru a avea un avantaj in procesul concurential reprezinta un factor care influenteaza companiile in adoptarea ISO 9001. O serie de domenii de afaceri specifice, […]

Ce este standardul OHSAS 18002?

Standardul OHSAS 18002:2008 ajuta organizatiile sa implementeze standardul OHSAS 18001:2007. OHSAS 18002:2008 are un continut mai amplu decat OHSAS 18001:2007, avand in vedere ca ofera o multitudine de informatii utile precum: • Descrierea fiecarei cerinte a standardulu OHSAS 18001 • Prezentarea de explicatii cu privire la fiecare cerinta • Prezentarea unor note de indrumare cu […]

Domeniul de aplicare al sistemului de mangement al calitatii ISO 9001

Primul pas in cadrul elaborarii manualului calitatii consta in definirea obiectivului si domeniului de aplicare al sistemului de management al calitatii ISO 9001. Domeniul de aplicare se refera la componentele organizatiei care sunt incluse in cadrul sistemului de management al calitatii. O serie de organizatii care desfasoara activitati complexe (productie, furnizare de servicii, etc) pot […]

Concursul din cadrul Zilei mondiale a standardelor 2013

Castigatorul concursului de postere din cadrul Zilei mondiale a standardelor 2013 Frederica Scott Vollrath din Germania a castigat premiul intai al concursului de postere desfasurat cu ocazia Zilei mondiale a standardelor din acest an. Frederica Scott Vollrath s-a bucurat de cel mai mare numar de voturi pentru un poster ce ilustreaza schematic tema Zilei mondiale […]

Aplicarea ISO 9001 la firmele producatoare de instrumente medicale

Cum se aplica standardul ISO 9001 companilor producatoare de dispozitive medicale? Standardul ISO se aplica companiilor care activeaza in diverse domenii intr-o maniera similara. Este nevoie sa proiectati si sa implementati procese ale sistemului de calitate pentru a acoperi toate cerintele standardului. In cazul industriei producatoare de echipamente medicale este cazul sa luati in considerare […]

Cerintele prevazute de standardul ISO 9001

In acest articol vom sintetiza cerintele prevazute de standardul ISO 9001, corespunzatoare fiecarei sectiuni ale standardului. Sectiunea 1: Obiectiv si domeniu de aplicare In acesta sectiune sunt oferite detalii despre standard, despre modul lui de aplicare precum si despre: • importanta unei abordari procesuale • indeplinirea cerintelor reglementative ale produselor si serviciilor • procesele trebuie […]