Certificare ISO

Locul tau cu informatii de "calitate"

Articole

Cerintele prevazute de standardul ISO 9001

In acest articol vom sintetiza cerintele prevazute de standardul ISO 9001, corespunzatoare fiecarei sectiuni ale standardului. Sectiunea 1: Obiectiv si domeniu de aplicare In acesta sectiune sunt oferite detalii despre standard, despre modul lui de aplicare precum si despre: • importanta unei abordari procesuale • indeplinirea cerintelor reglementative ale produselor si serviciilor • procesele trebuie […]

Cum pot obtine certificarea ISO 9001 ?

Pentru a obtine certificarea ISO 9001:2008 organizatia dumneavoastra va trebui sa implementeze un sistem de management al calitatii care sa fie conform cerintelor ISO 9001, sa puna in functiune acel sistem si sa colectioneze inregistrari, sa aiba un auditor de terta parte care sa auditeze sistemul de management al calitatii. Daca firma de audit verifica […]

Certificarea ISO 9001 – Realizarea de audituri interne

Un audit extern este coordonat de o persoana din afara organizatie dumneavoastra, cum ar fi un client sau o organizatie independenta de terta parte, precum un organism de certificare acreditat, pentru a verifica daca va conformati cerintelor aplicabile. Un audit intern este folosit pentru a evalua conformitatea, eficienta si pentru a identifica oportunitatile de imbunatatire. […]

Auditurile ulterioare certificarii indeplinesc cerintele ISO 9001?

Daca obtinem certificarea ISO, ulterior vom fi auditati constant de organizatia certificatoare. Aceste actiuni indeplinesc cerintele ISO 9001 referitoare la auditurile periodice interne? Raspunsul este negativ. Auditurile desfasurate de organizatia certificatoare au ca scop fie certificarea ISO initiala, supravegherea (incluzand audituri de verificare) sau recertificarea. Auditurile desfasurate de organizatiile certificatoare sunt evaluari de terta parte […]

Prezentarea schimbarilor aduse de ultima editie a standardului ISO 9001

In anul 2008 standardul ISO 9001 a cunoscut ultima revizuire si imbunatatire majora. In anul 2007 comitetul tehnic ISO TC-176, responsabil cu dezvoltarea ISO 9001, a ajuns la concluzia ca documentul era suficient de bine elaborat pentru a trece din stadiul de proiect al comitetului tehnic la cel de proiect de standard international si de […]

CIPI auditeaza organizatia DOST-XI

CIPI auditeaza organizatia DOST-XI in vederea obtinerii certificarii ISO 9001:2008 Departamentul de stiinte si tehnologie XI (DOST) a fost supus unui nou audit de verificare (cel de al doilea) cu privire la implementarea ISO 9001:2008. Auditul s-a concentrat pe evaluarea a 21 de procese operationale in legatura cu standardul ISO 9001. Auditul de verificare a […]

Importanta marimii sistemului de management al calitatii

Cu cat sistemul ISO 9001 este mai cuprinzator, cu atat este mai bine ? Acest aspect este in legatura directa cu durata obtinerii certificatului ISO si cu efortul prepuspus de implementarea managementului calitatii ISO 9001; atat cheltuielile financiare cat si investitia in timp pot creste exponential daca sistemul nu este bine configurat fata de marimea […]

Interviu cu directorul general executiv DuPont

Interviu cu doamna Ellen Kullman, presedintele consiliului de administratie si director general executiv DuPont Doamna Ellen Kullman detine din anul 2009 pozitia de presedinte al consiliului de administratie si director general executiv al corporatiei DuPont. In calitate de director general executiv, dna Kullman a promovat inovatia stiintifica orientata catre piata in cadrul tuturor domeniilor de […]

ISO 9001 :2008 – Controlul inregistrarilor

In vederea respectarilor normelor standardului ISO 9001:2008, organizatia implementatoare trebuie sa puna bazele unui numar de minimum sase proceduri de sistem documentate. O alta procedura se refera la controlul inregistrarilor, identificata in paragraful 4.2.4 al standardului, dupa cum urmeaza: “Inregistrarile trebuie create si mentinute in vederea furnizarii de dovezi cu privire la conformitatea fata de […]

Revizuirea managementului reprezinta o sedinta formala ?

Revizuirea managementului are o denumire corespunzatoare, reprezentand o oportunitate pentru conducerea unei organizatii de a trece in revista performantele sistemului de management. Reprezinta mai mult decat o simpla sedinta formala deoarece presupune desfasurarea unor activitati precum colectarea, analiza si recenzia informatiilor legate de performanta precum alaturi de luarea de decizii si actiuni corective in functie […]