Sistemul calitatii ar trebui sa controleze calitatea produselor
• Sistemul calitatii ar trebui sa controleze calitatea produselor in timpul fiecarei faze a ciclului lor de viata. Aceste faze pot include:
• Studiile de piata si dezvoltarea produselor.
• Cercetarea, planificarea si dezvoltarea proceselor.
• Achizitia, productia, impachetarea si depozitarea.
• Comercializarea, vanzarea, distributia si livrarea.
• Instalarea produselor, service-ul si suportul tehnic.
• Debarasarea de produse sau reciclarea lor.

Dezvoltati o structura organizationala pentru a controla sistemul calitatii
• Definiti structura organizationala de care aveti nevoie pentru a administra si controla sistemul calitatii.
• Definiti si documentati toate activitatile privind sistemul calitatii.
• Definiti si documentati responsabilitatile privind sistemul calitatii.
• Specificati cine este responsabil pentru fiecare activitate legata sistemul calitatii.
• Acordati autoritatea de a exercita fiecare responsabilitate.
• Clarificati modelele de interactiune si comunicare care afecteaza calitatea.

Managerii seniori trebuie sa ofere toate resursele necesare sistemului calitatii
• Identificati si oferiti resursele necesare oamenilor pentru a implementa si mentine sistemul calitatii. Asigurati-va ca ei au posibilitatea sa:
• Aplice politicile privind calitatea.
• Indeplineasca obiectivele privind calitatea.
• Isi exercite responsabilitatile privind calitatea.
• Asigurati-va ca oamenii poseda urmatoarele tipuri de resurse legate de sistemul calitatii:
• Abilitati si cunostinte.
• Unelte si echipamente.
• Software si hardware.
• Dotari si rezerve.
• Date si informatii.

Dezvoltati proceduri pentru a controla sistemul calitatii
• Dezvoltati, documentati si implementati proceduri pentru a:
• Aplica politicile privind calitatea.
• Indeplinia obiectivele privind calitatea.
• Exercita responsabilitatile privind calitatea.
• Procedurile legate de sistemul calitatii ar trebui sa:
• Defineasca activitatile privind calitatea care trebuie sa fie aduse la indeplinire.
• Explice cum trebuie sa fie efectuate activitatile privind calitatea.

Documentati-va sistemul calitatii
• Documentati fiecare aspect al sistemul calitatii. Documentatia sistemului calitatii ar trebui sa includa:
• Politicile
• Procedurile
• Manualele
• Documentati-va sistemul calitatii folosind un manual al calitatii.
• Manualul calitatii elaborat de dvs. ar trebui sa fie folosit pentru a indruma implementarea sistemului calitatii.
• Manualul calitatii elaborat de dvs. ar trebui sa fie folosit pentru a controla mentinerea sistemului calitatii.
• Manualul calitatii elaborat de dvs. trebuie sa includa si o procedura care sa controleze modul in care va fi revizuit manualul.
• Procedurile calitatii ar trebui sa sprijine manualul calitatii si sa fie incluse in el.