Versiunea din anul 2000 a standardului ISO 9001

ISO 9001:2000 combina cele trei standarde ( ISO 9001, ISO 9002 si ISO 9003 ) intr-unul singur, denumit acum ISO 9001.

Procedurile de proiectare si dezvoltare sunt neecesare acum doar in cazul in care compania se implica in fapt in crearea de noi produse.

Versiunea din anul 2000 a standardului ISO 9001 a cautat sa realizeze o shimbare fundamentala de optica prin evidentierea si centrarea pe conceptul de management procesual (managementul procesului constand in optimizarea si monitorizarea activitatilor si sarcinilor din cadrul unei companii, in locul efectuarii unei simple inspectii finale a produselor finite).

De asemenea, versiunea din 2000 impune implicarea managementulu de top, in vederea integrarii calitatii in cadrul ansamblului activitatii companiei, incercandu-se evitarea delegarii responsabilitatilor legate de calitate catre administratori si personal situat pe trepte ierarhice inferioare.

Alta tinta a standardului ISO 9001 de referea la imbunatatirea eficacitatii prin intermediul comensurarii performantelor procesuale – evaluarea numerica a eficacitatii indeplinirii sarcinilor si activitatilor specifice.

De asemenea, standardul ISO 9001 din 2000 continea cerinte cu privire la explicitarea si definirea asteptarilor in ceea ce priveste imbunatatirea procesuala continua si obtinerea in timp util a rectiilor consumatorilor legate de produsele si serviciile companiei, prin monitorizarea gradului lor de satisfactie.